czwartek, 30 stycznia 2014

BIBLIOTECZKA MAMY



Wiele się mówi o poradnikach dla przyszłych mam i ojców. Teraz jest bum na tego typu lekturę. Skuszona opiniami innych kobiet na forach zakupiłam poradnik i ja.
Trafiłam w dziesiątkę bo choć rozumów wszystkich dzięki niemu nie pozjadałam to wiedzy mi troszkę przybyło. A owy 'poradnik' niejednokrotnie mnie uspokoił - tak młoda mamuśka często szaleje.

"W oczekiwaniu na dziecko" Murkoff Heidi E. oraz Mazel Sharon 
Jest to pierwszy tom poradników - ten skierowany jest dla kobiet i mężczyzn oczekujących narodzin swojego dziecka. Jest to już czwarte poprawione wydanie. 



Co mi się w nim podoba? Jest bardzo czytelnie napisany jeżeli tak to mogę ująć - jasno, łatwo i przyzwoicie. Hasło ułożone indeksami. Prosty język. Wiedza na każdy temat. W książce można znaleźć odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, przygotować się do porodu, dowiedzieć się co pomaga na niestrawność i jak wygląda maleństwo w konkretnym tygodniu jego płodowego rozwoju. I w sumie to w tej pozycji jest najfajniejsze. Kolejny tydzień ciąży zaczynałam od przeczytania co już potrafi i jak wygląda moja córeczka. Książka ta nie głosi, że macierzyństwo to same przyjemności, nie koloruje przyszłości. Naprawdę przyszłym mamą polecam jak najbardziej. A tatusiom oczekującym pierwszego dziecięcia jeszcze goręcej polecam - poradnik zawiera specjalny rozdział dla ojców, opis porodu (spoko, specjalny dla panów co by ich nie wystraszyć) i wiele odpowiedzi na nurtujące pytania. To co - do księgarni!

Jak już będziecie zaopatrywać się w tę książkę (boszeeee jak ja nie lubię słowa poradnik) to od razu kupcie tom drugi - raz, że teraz macie czas czytać a dwa, że w zestawie taniej:) Drugi tom rzeczonego poradnika nosi tytuł "Pierwszy rok z życia dziecka". Znajdziecie w nim informacje na temat tego jak rozwija się dziecko, jakie zdobywa nowe umiejętności i co już powinien potrafić (oczywiście uwzględniając, że każde dziecko rozwija się inaczej i w swoim tempie). Jest słówko o karmieniu piersią, pozycje karmienia i problemy z tym związane. Mamy butelkowych maluszków tez znajdą coś dla siebie. Do tego choroby, szczepienia, porady innych mam, odpowiedzi na wiele pytań i odżywianie dziecka. Oczywiście ładny spis haseł, pytania mam i odpowiedzi na nie. Picuś glancuś!


Za obie książki w zestawie zapłaciłam ok. 80 zł w Empiku. Nie jest to może tanio ale ja zakupu nie żałuje. Zielona kupka u maluszka? Otwieram indeks haseł - szukam - czytam - i już wiem:) Czytam i zdobywam wiedzę ale pamiętam, że swój rozum też należy mieć!

Ale na tym nie koniec.....jest i trzeci tom!!! "Drugi i trzeci rok życia dziecka". Nie kupiłam go jeszcze i chyba tak zostanie. Tak sobie myślę, że jak moja Amelka będzie miała dwa trzy latka to ja już będę stara wyga - mamuśka na sto dwa i poradniki mi nie będą potrzebne:)

Stylówka codzienna - dres jednoczęściowy z H&M - bo najwygodniej!



2 komentarze:

  1. Świetny ten dresik:)
    Ja nie czytam żadnych poradników - jest internet!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt, teraz na wszystko wujek google odpowie:)

    OdpowiedzUsuń