czwartek, 13 lutego 2014

MATKA PO GODZINACH - ZACZYTANA W....

Co robi Matka po tzw. "godzinach"? 






Dziecko nakarmione, wykąpane, uspane - Matka ma wolne - co robi? No jasne: pranie, rozwieszanie, prasowanie, gotowanie, sprzątanie, odkurzanie a i oczywiście jeszcze spacer z psem. Ba, no pewnie, że tak - wszystko z listy zrobione, odhaczona każda pozycja:) Na szczęście tworzymy z Tatusiem Z. zgrany duet, jak to się teraz ładnie mówi - związek partnerski - także ja to, on tamto, a razem co inne. I gotowe - czas wziąć książkę do ręki. I uwaga! Nie będzie to poradnik!

Najpierw kąpiel - długa, relaksująca kąpiel z masą piany i jakimiś śmiesznymi musującymi kulami (prezent od małża). 

Koc, herbatka z imbirem i cytryną (gdybym nie karmiła Amelci piersią byłby rasowy grzaniec piwny:) oraz obowiązkowo książka.

TOP OF THE TOP książek, do których wracam, o których nie zapomnę i które polecam każdemu do przeczytania:

1. Trylogia Millenium Stiega Larssona (pisarz szwedzki, dziennikarz, niestety już nie żyje) - pozycja jasna i oczywista jak to, że mamy zimę i na dworze jest plus 9 stopni:). Nigdy ale to nigdy nie przeczytałam lepszej książki - a przeczytało się już ich trochę. Nie będę opisywać, zachwalać i namawiać - rzecz gustu? Nie - pozycja obowiązkowa. Ale uwaga: jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z kryminałem poczytaj najpierw inne powieści bo po Millenium każda następna książka będzie nie wystarczająco dobra, rozczarowująca i taka "zwykła".

2. Tess Gerritsen (pisarka amerykańska, a z zawodu lekarz internista) i jej cykl thrillerów medycznych z Rizzoli i Isles w rolach głównych. Zaczęło się od "Chirurga", na drugi dzień przeczytałam "Skalpel" i potem już poszło.... Jest lepsza od Cobena. Jej książki "łyka" się w mgnieniu oka. Nie da się odłożyć jej powieści na bok - dopiero jak zakończysz ostatnie zdanie. Thrillery medyczne a w tle życie codzienne tytułowych bohaterek, epizody miłosne, problemy, radości - wszystko co dobra książka posiadać powinna. Trzyma w napięciu, buduje grozę, przyciąga, elektryzuje! Koniecznie przeczytajcie i koniecznie po kolei. Jejku czemu ja nie zostałam patomorfologiem...??


3. Camilla Lackberg (również szwedzka pisarka, z wykształcenia ekonomistka). Wiem, wiem, wiem... Jak mogłam zestawić ją z TAKIMI nazwiskami. Lackberg pisze słabo, ma słabą fabułę i słabe wątki. Wiem - ta pisarka nie jest na szczycie autorek kryminałów. Nie zdobyła sławy jak Larsson i ogólnie jej twórczość nie cieszy się zbyt pochlebną opinią. Ale.... Lubie się odstresować z jej książką w ręku, lubię zajrzeć do głównej bohaterki, sprawdzić czym zajmuje się teraz Patric i czy Anna pójdzie do więzienia - słabe? - cóż ja na to poradzę, po prostu - Saga Lackberg mnie wciągnęła jak telenowela moją babcię (boszeeee ale suchar:() Zacznijcie od "Księżniczki z lodu"' potem "Kaznodzieja", "Kamieniarz" i "Ofiara losu" i tak dalej i tak dalej...


Dziś kończę na pozycji trzeciej. To taka moja trójca:) W innym poście, kiedyś dokończę mój własny, prywatny ranking. 

A co Wam mogę polecić na weekend? Może "Święty Psychol"? 


Właśnie skończyłam go czytać - polecam polecam polecam!
Znów szwedzki pisarz - Johan Theorin i znów kryminał (książka klasyfikowana jest jako thriller a nawet horror ale ja się nie bałam przy czytaniu czyli nie horror:)). Powieść jest utrzymana w mrocznym klimacie, elektryzuje i nie pozwala od siebie odpocząć. Muszę przewrócić kartkę i doczytać, nie mogę odłożyć książki (Skarbie dziecko płacze - ja nie mogę do niej teraz pójść). Kryminał opowiada historię mężczyzny, który w młodości pokochał pewną dziewczynę i teraz podąża całe swoje życie za śladem tej już dorosłej kobiety. Chora fascynacja, obłęd, złudne marzenia, siła człowieka i wiara we własną wiarę... Jest zbrodnia, jest las, jest szpital psychiatryczny, są układy, wspomnienia, wzruszenia i strach. POLECAM! Gwarantuje, że przeczytacie ją w weekend. 

Matka czyta a dziecko na rybach:)
Amelia: pajacyk Carter's




8 komentarzy:

  1. O boże umarłam - skąd pościel i ochraniacz na łóżeczko?

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie kończę drugą część z Larssona i po Twojej opinii zaczynam się cieszyć, że nie sięgam często po kryminały- przynajmniej uniknę rozczarowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A po przeczytaniu całej trylogii polecam obejrzeć ekranizację Trylogii Millenium tylko tą szwedzką wersję nie amerykańską:)

      Usuń
  3. Ja tam nie rozumiem fascynacji Larsonem - wolę Lackberg:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na szczęście i Ona znalazła się na liście:)

    OdpowiedzUsuń
  5. A gdzie się podział Nesbo??!! Bez niego żaden ranking kryminałów skandynawskich nie ma możliwości bytu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ranking dopiero się zaczął - top 3, w innych postach kolejne pozycje - ale na której pozycji znajdzie się J. Nesbo?? Muszę to przemyśleć...

    OdpowiedzUsuń